Verhagen Administraties
Werkwijze
Na een kennismakingsbezoek dat uiteraard vrijblijvend en gratis is, zijn er -afhankelijk van uw wensen- verschillende werkwijzen mogelijk. Hieronder een aantal voorbeelden vanuit onze huidige klantenkring.
Voorbeeld 1.
U verzorgt zelf (gedeeltelijk) uw boekhouding in het online boekhoudprogramma.
Periodiek controleren wij uw administratie en corrigeren deze indien nodig. Vervolgens stellen wij de BTW aangifte op en sturen deze in naar de Belastingdienst.
Het voordeel van deze methode is dat u altijd en overal inzicht heeft in uw financiële administratie.
Bovendien levert dit u een aanzienlijke korting op op onze standaard tarieven.
Dit scheelt ons namelijk veel invoerwerk. Aan het eind van het boekjaar maken wij de jaarstukken en de
aangifte(n) inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting op.
Voorbeeld 2.
Maandelijks of per kwartaal verwerken wij uw gegevens in de administratie. Vervolgens
ontvangt u van ons het actuele resultaat- en balansoverzicht en de andere bescheiden
zoals bijvoorbeeld de aangiften omzet- en loonbelasting.
Hierdoor bent u altijd op de hoogte van de actuele gegevens van uw
onderneming. Aan het eind van het kalenderjaar worden dan de
jaarstukken en de aangifte(n) inkomstenbelasting en/of
vennootschapsbelasting opgemaakt.
Natuurlijk kunnen wij ook andere taken van u overnemen zoals
bijvoorbeeld het factureren aan uw klanten.
Voorbeeld 3.
Wanneer u liever niet in de cloud werkt (zie voorbeeld 1) maar wel graag zelf de boekhouding verwerkt is het volgende mogelijk.
U boekt zelf (gedeeltelijk) de administratie in het gratis boekhoudprogramma op uw computer. Digitaal bezorgt u ons maandelijks deze
geboekte administratie. Deze wordt gecontroleerd en
eventueel gecorrigeerd. Vervolgens wordt het bestand in ons systeem geïmporteerd in uw
financiële administratie. Dit kan u een aanzienlijke korting
opleveren
op onze standaard tarieven.
Dit scheelt ons namelijk veel invoerwerk.
Dan wordt de aangifte omzetbelasting
opgesteld. Aan het
eind van het kalenderjaar maken wij de jaarstukken en de
aangifte(n) inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting op.
Voorbeeld 4.
U verzamelt gedurende het jaar alle benodigde bescheiden en documenten
van uw bedrijf. Aan de hand hiervan wordt aan het eind van het jaar
uw gehele administratie in het boekhoudsysteem geboekt. Vervolgens
worden de aangiften omzet- en inkomstenbelasting verzorgd. Tevens
worden
dan de jaarstukken opgesteld.
Alle boekingsverslagen ontvangt u retour, voor uw eigen archief en in
verband met de zogenaamde 'bewaarplicht' van de Belastingdienst.
U kunt bij ons ook terecht voor uw loonadministratie, al dan
niet gekoppeld aan het voeren van de financiële administratie.
U
ontvangt maandelijks digitaal de loonstroken zodat u deze op uw eigen
briefpapier kunt afdrukken. Het aanleveren van de loonstroken op papier
kan ook. Tevens ontvangt u een netto betaallijst.
Wij verzorgen uw aangifte loonheffing en sturen deze elektronisch in
aan de Belastingdienst.
Boekt u uw administratie zelf maar laat u de loonadministratie liever
aan ons over, dan verstrekken wij u tevens een overzichtelijke uitdraai
van de te boeken journaalposten per periode. U hoeft deze slechts over
te nemen in uw boekhouding.
Ook fiscaal zorgen wij er voor dat u niet voor verrassingen komt te staan. Het spreekt voor zich dat wij u bijstaan met raad en daad zodat u niet meer belasting betaalt dan strikt noodzakelijk is. Hierbij is het uitgangspunt dat voorkomen altijd beter is dan genezen. Alle relevante informatie wordt door ons, door het jaar heen, verzameld en samengevoegd in een fiscaal dossier. En mocht de Belastingdienst bij u langskomen voor een boekenonderzoek, dan bent u hier in ieder geval goed op voorbereid. Dit biedt rust zonder extra kosten. En mocht er een dispuut ontstaan met de fiscus dan vindt u in ons een partner die thuis is in het voeren van bezwaar of beroepsprocedures.
Uiteraard zijn er op het bovenstaande allerlei variaties mogelijk. Indien u speciale wensen en ideeën heeft, kunnen we deze altijd bespreken. U kunt hiervoor contact met ons opnemen.
Lage overhead
Verhagen Administraties werkt vanuit huis. Middels een apart kantoor staan wij klaar voor ondernemers en particulieren. Wij kijken nogal eens met een schuin oog naar onze collegae, met dure kantoorpanden en mooie leaseauto's zorgen zij ogenschijnlijk voor de perfecte dienstverlening.
Wij vinden dat de kwaliteit van dienstverlening niet afhangt van het meest statige pand of een glanzende bolide. Liever even een belletje tussendoor om te informeren hoe het ermee staat, ook 's-avonds of in het weekend, heeft naar onze mening meer waarde voor u als ondernemer. En laten we wel zijn, in de befaamde uurtarieven van accountants- en administratiekantoren zit natuurlijk ook een deel voor de dekking van de huisvestings- en autokosten.
Een bedrijf kan vele duizenden euro's uitgeven aan een prachtige website. Ook dit moet worden terugverdiend. Wij hebben deze website zelf gemaakt; zonder dure ondersteuning van website-consultants.