Werkkostenregeling 2011 (Voor werkgevers)
Datum 04-11-2010 - 08:55
Het traditionele kerstpakket, een laptop of mobiele telefoon van de zaak, de representatievergoeding of bedrijfsfitness; het zijn wat voorbeelden van extra´s die u uw personeel fiscaalvriendelijk mag verstrekken. De talrijke huidige regelingen houden op te bestaan. Daarvoor in de plaats komt de overkoepelende werkkostenregeling, waarmee u vanaf 1 januari 2011 kunt en vanaf 1 januari 2014 moet gaan werken. Januari 2011 komt dichterbij: het is dus voor u belangrijk om nu over uw keuzes na te denken!
Nieuwe werkkostenregeling
U krijgt een belastingvrije ruimte van 1,4 procent van uw totale loonsom, waarbinnen u uw personeel toch bepaalde vergoedingen en verstrekkingen kunt bieden. Komt u boven dat bedrag uit, dan moet u over het meerdere een eindheffing betalen van 80%.
Overgangsregeling
U mag de huidige regels nog tot 2014 blijven toepassen. Wanneer u gebruik gaat maken van de nieuwe regeling, hoeft u dat niet kenbaar te maken bij de Belastingdienst. Dit blijkt wel uit uw administratie. U heeft dus nog even de tijd om de arbeidsvoorwaarden, arbeidscontracten en uw loonadministratie aan te passen.